Belgianul Marc Desenfans, care a venit in urma cu patru luni la conducerea subsidiarei locale a Unilever, spune ca analizeaza oportunitati de intrare pe noi segmente de piata in Romania si pariaza inca pe profit in 2009.
Producatorul de bunuri de larg consum Unilever are in plan cresterea exporturilor de la fabrica din Ploiesti, astfel incat in urmatorii ani piata romaneasca ar putea aduce doar 50% din cifra de afaceri a Unilever South-Central Europe (USCE), fata de 75% in prezent.
Din birourile din Bucuresti sunt coordonate operatiunile Unilever pe 8 piete din regiunea Balcanilor, care au generat anul trecut companiei afaceri de aproape 192 mil. euro.
"Romania are inca avantajul costurilor reduse, ca localizare de productie. Scopul nostru este sa crestem economiile de scala in fabrica din Ploiesti", spune Desenfans.
In ultimii cinci ani compania si-a dublat capacitatea locala de productie, timp in care vanzarile USCE au crescut cu 70%. In urmatorii cinci ani Desenfans vrea sa echilibreze balanta rulajelor realizate de USCE.
"Daca acum 25% din afacerile subsidiarei vin din vanzarile realizate in afara Romaniei, in urmatorii 3-5 ani pietele externe vor reprezenta 50% din total", afirma noul director. El sustine ca platforma de productie a Unilever din Ploiesti este vazuta de restul subsidiarelor companiei ca fiind una dintre cele mai eficiente din Europa Centrala si de Est.
"Datorita costurilor de operare reduse, fabrica din Ploiesti isi majoreaza exporturile in tari precum Grecia, Polonia sau Germania", mai precizeaza Desenfans.
In acest an cresterea livrarilor la export se datoreaza si transferarii la Ploiesti a doua linii de productie a margarinei din Cehia, odata cu inchiderea unei fabrici Unilever de pe piata respectiva. Reprezentantii producatorului au precizat ca instalarea acestor linii va crea 18 locuri de