Companiile de telefonie fixă şi mobilă din România au cunoscut în primele nouă luni ale acestui an pierderi în venituri. Sursa: EVZ
Printre principalele cauze se numără scăderea numărului de clienţi. Excepţie de la această regulă face Cosmote România, ai cărei clienţi s-au înmulţit, în mare parte din preluarea Zapp, dar şi a ofertelor pe segmentul cartelelor preplătite.
„Portocala” a pierdut o felie din venituri
Veniturile celui mai mare operator de telefonie mobilă din România, Orange, au scăzut cu aproape 20%, de la 977 de milioane de euro, la 800 de milioane de euro, în primele nouă luni ale acestui an, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Cu toate acestea, compania raporta cu aproape 5% mai mulţi clienţi, la sfârşitul lui septembrie, faţă de septembrie 2008, adică 10,69 milioane.
Veniturile Orange în România au fost afectate negativ şi de deprecierea leului faţă de euro, se arată într-o prezentare ataşată raportului financiar trimestrial al grupului.
Fiecare utilizator al Orange România i-a adus companiei, în medie, un venit anual de 100 de euro, în anul încheiat la 30 septembrie, faţă de de 122 euro în perioada similară finalizată la aceeaşi dată din 2008.
Telefonul fix nu prea mai sună
Veniturile Romtelecom au scăzut în primele nouă luni cu 7,2%. Declinul a fost influenţat mult şi de scăderea cu 15% a încasărilor pe segmentul voce din al treilea trimestru.
Numărul de linii de telefonie fixă contractate de clienţii Romtelecom era, la finele lunii septembrie, de 2,808 milioane de unităţi, în scădere cu 5,6%, de la 2,975 milioane de linii la aceeaşi dată de anul trecut.
UPC, minus 50.000 clienţi
Aceluiaşi trend a fost supusă şi UPC România, care, la finele lui septembrie, raporta 1,237 milioane de clienţi, cu aproape 50.000 mai puţin