Reclama celor 4 miliarde de dolari de la Rosia Montana a iesit din nou, de ceva timp, din adormirea la care o condamnase Consiliul National al Audiovizualului (CNA).
Ameliorata oarecum dupa suspendarea din vara trecuta, prin acceptarea faptului ca, in realitate, nu 4 miliarde va primi statul roman, ci doar 1,8 miliarde, reclama tot mincinoasa ramane, deoarece face vorbire despre lucruri ce nu pot fi controlate si verificate. Drept urmare, asociatia Alburnus Maior din Rosia Montana a trimis recent o scrisoare catre CNA, solicitand interzicerea definitiva a acestei reclame toxice pentru audio-vizualul romanesc, care incalca legea cu atata lejeritate.
"Simbolic, am castigat deja, pentru ca stim ce reactii puternic negative au declansat reclamele lui Gabriel"
"Spoturile publicitare ale lui Gabriel Resources", se spune in comunicatul Alburnus Maior, "pretind ca proiectul de minerit de la Rosia Montana aduce beneficii Romaniei, fara ca titularul de proiect sa-si bazeze afirmatiile pe argumente legale si stiintifice reale". In consecinta, Alburnus Maior solicita, odata cu interzicerea reclamei, sanctionarea companiei Gabriel Resources (Rosia Montana Gold Corporation), enumerand toate motivele legale care stau la baza acestei cereri. In primul rand, cea mai mare minciuna constatata de Alburnus Maior este asa numitul "Nou Proiect Rosia Montana" care, pe langa aparente beneficii, ar reabilita mediul afectat de poluarea istorica cauzata de mina de stat de la Rosia Montana. Nimic mai fals, deoarece RMGC nu poate pretinde ca detine un "Nou" proiect de minerit, intrucat legislatia cere ca, in cazul unui nou proiect, titularul sa depuna o noua cerere pentru obtinerea acordului de mediu si un nou Studiu de Evaluare a Impactului asupra Mediului (SIM). Pe de alta parte, RMGC nu are nici o baza legala cand pretinde ca mina va genera beneficii in valoar