Delta Dunării, Marea Neagră, Munţii Carpaţi, oraşele transilvănene şi mănăstirile din Moldova sunt cele cinci mari obiective care atrag turiştii străini în România. Dar care este tipul de turism care reprezintă România în lume? Sursa: Andreea DogarSursa: Andreea Dogar
1 /.
Un sondaj efectuat de site-ul turism.evz.ro în ultimele cinci luni arată că 30% dintre cititori cred că Delta Dunării este obiectivul reprezentativ pentru România, în timp ce 25% consideră turismul montan drept numărul unu. Mai mult, doar 9% dintre respondenţi au ales Marea Neagră ca destinaţie reprezentativă. În schimb, 16% dintre cititori au optat pentru turismul cultural şi religios.
Americanii merg în oraşe, europenii preferă obiectivele religioase
Potrivit datelor furnizate de birourile de turism ale României din diverse ţări, turiştii străini nu au un comportament uniform. Astfel, americanii preferă, în ordine, oraşele medievale din Transilvania, mănăstirile din Moldova şi Bucovina şi excursiile în Deltă.
Acesta este al doilea cel mai consistent grup de turişti care vizitează anual România. Cei mai mulţi sunt francezii, care sunt mari amatori de excursii montane şi în Delta Dunării. Aceşti turişti vizitează îndeosebi Transilvania şi Bucovina.
Nemţii sunt unii dintre cei mai cheltuitori turişti. În topul preferinţelor lor sunt oraşele medievale, în special Sighişoara, şi circuitele culturale, care includ neapărat şi obiectivele religioase din zona Moldovei. Turismul montan este şi el vizat, în special de familiile cu copii mari. Cea mai mare pasiune pentru munţii din România o au însă cehii şi polonezii, care aleg, şi datorită proximităţii, Carpaţii Vestici şi Meridionali. Turiştii maghiari vizitează îndeosebi oraşele din Transilvania, cu Târgu-Mureş, Oradea şi Cluj în topul preferinţelor.
Nordicii, la mare şi l