Lucrările de decontaminare în zona depozitelor Uzinei Chimice Turda de pe traseul Autostrăzii Transilvania au fost oprite din lipsa fondurilor, după primii 12.000 de metri pătraţi. CITEŞTE ŞI
Ţăranii cultivă grâu şi porumb la doi paşi de un munte de otravă
VEZI ÎN GALERIA FOTO CUM SE LUCREAZĂ PE MUNTELE TOXIC
În depozite se află peste o sută de mii de tone de reziduuri chimice şi de metale grele, iar locuitorii povestesc că în anii trecuţi deşeuri furate au fost vândute ca insecticid, culturile din câteva judeţe fiind contaminate. Ei sunt îngrijoraţi, deoarece sunt nevoiţi să trăiască lângă reziduuri. În prezent, un zid provizoriu înalt de zece metri separă zona curăţată de cea care nu a fost decontaminată încă.
Nicolae Giurgiu, responsabil cu proiectarea, spune că până în prezent au fost excavate 50.000 de tone de deşeuri.
„Discutăm doar despre o anumită suprafaţă din aria totală a depozitului contaminat”, a declarat Giurgiu pentru Mediafax.
Pe de altă parte, responsabilii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionle (CNADNR) susţin că nu poate fi decontaminată toată zona, care este imensă.
"Nu poţi acum, ca şi constructor de autostradă, să te apuci să decontaminezi toată zona aia, care este imensă", declară Marin Ionescu, director CNADNR.
Mihaela Rozor, comisar şef la Garda de Mediu Cluj, afirmă că au fost întocmite proiecte pentru atragerea de fonduri externe în vederea decontaminării întregii zone.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a atribuit firmei Euroconstruct Trading 98 un contract de 68,12 de milioane lei, fără TVA, pentru decontaminare pe tronsonul Câmpia Turzii-Gilău al Autostrăzii Braşov-Borş, contractul vizând realizarea proiectului tehnic, detaliile de execuţie, asigurarea asistenţei