Mult îmbunătăţit faţă de generaţia anterioară, noul Opel Astra se anunţă un concurent teribil pentru VW Golf, Ford Focus, Renault Megane şi Kia Cee'd. Deşi prăbuşirea GM a lăsat multe semne de întrebare asupra viitorului lui Opel, celebra companie germană nu ezită şi aruncă pe piaţă o compactă superbă.
Sub auspicii nu din cele mai favorabile în ultimii doi ani, Opel îşi respectă rangul şi are puterea să iasă pe piaţă cu o nouă provocare de marcă. Apariţia noului Astra nu ţine cont nici de falimentul General Motors şi nici de impedimentele de moment întâmpinate în preluarea firmei de canadienii interesaţi, anunţându-se un eveniment de marcă pe segmentul compactelor.
Noul Opel Astra este cea mai elocventă dovadă a interesului manifestat de constructor la sugestiile venite dinspre clienţi după generaţia anterioară. La exterior, maşina respiră ceva din aerul precedentului "H", dar elementele de design amintesc acum mai mult de Insignia. Caracteristica de bază rămâne aspectul dinamic, pus în valoare şi de forma alungită a farurilor, precum şi de ornamentele din crom din jurul geamurilor laterale. Saltul înainte este însă şi mai vizibil la interior, unde noul Astra se rupe de tradiţia cu înaintaşul său direct şi preia cam tot ce se poate de la Insignia.
Materialele sunt excelente, finisările, la acelaşi nivel, iar, în plus, maşina beneficiază acum de o cotieră fixă, în standard, sub care se găsesc suficiente spaţii de depozitare. De fapt, aici punctează tare noul Astra, atât faţă de generaţia anterioară, cât şi faţă de concurentele din segment. Există spaţii amplasate pe consola centrală, dar şi în stânga şoferului. Buzunarele laterale din portiere au fost gândite încât să poată primi fără probleme câte o sticlă de plastic de doi litri. Sub scaunul pasagerului din dreapta apare acum un încăpător sertar, ce poate adăposti de la hărţi şi cărţi la o pereche de