Primele antreprenoriate online care au atras investitori străini au deschis oportunităţi similare. Cucerirea spaţiului virtual e provocatoare, dar valorificarea unui astfel de business, destul de dificilă. Statisticile spun că, indiferent de domeniu, doar unul din zece startup-uri reuşeşte. În mediul online şansele par şi mai dificil de valorificat, dacă eliminăm din calcul comerţul electronic, unde modalitatea de monetizare a unei afaceri este evidentă. Secretul este îns�
Primele antreprenoriate online care au atras investitori străini au deschis oportunităţi similare. Cucerirea spaţiului virtual e provocatoare, dar valorificarea unui astfel de business, destul de dificilă.
Statisticile spun că, indiferent de domeniu, doar unul din zece startup-uri reuşeşte. În mediul online şansele par şi mai dificil de valorificat, dacă eliminăm din calcul comerţul electronic, unde modalitatea de monetizare a unei afaceri este evidentă. Secretul este însă să gândeşti departe, să ţinteşti piaţa internaţională, profitând de lipsa de graniţe pe care ţi-o oferă internetul. „Țintind astfel poţi să faci mai mulţi bani cu acelaşi efort sau chiar cu un efort mai mic“, spunea Bobby Voicu la Web-Club, eveniment de networking adresat antreprenorilor online. Voicu, fost reprezentant al Yahoo! în România, este unul dintre cei care au reuşit să atragă deja, pentru unul dintre proiectele sale, jocul online RevvNation, o finanţare din partea SeedMoney, grup de investitori care fac plasamente în startup-uri pe internet. „Riscurile de a înregistra un eşec sunt mai mari, dar dacă reuşeşti, ai acces la o piaţă enormă“, e de părere George Lemnaru, fondator, alături de Alexis Bonte, al eRepublik, un proiect care a reuşit să atragă deja două runde de finanţare de la investitori de venture capital (VC). Alte proiecte online româneşti care au atras investitori sunt UberVu, care a câştig