Poliţiştii se ascund în spatele legii atunci când trebuie să ia măsuri pentru a împiedica tragediile. Poliţia Rutieră spune că nu putea să oprească microbuzul morţii pentru lipsa inspecţiei tehnice, pentru că nu-i permite Codul rutier. Citiţi şi:
Constanţa: UPDATE / Microbuzul morţii, oprit de Poliţie înainte de tragedieConstanţa: UPDATE / Şoferul din microbuzul morţii fusese sancţionat de un echipaj de poliţie înainte de producerea tragedieiConstanţa: GALERIE FOTO Din microbuzul morţii sunau încontinuu telefoanele victimelor / VIDEO
Deşi la art. 10 se specifică faptul că este interzisă circulaţia pe drumurile publice a vehiculelor fără inspecţia tehnică periodică, conform art. 112 Poliţia poate doar să reţină certificatul de înmatriculare pentru acest fapt. Este vorba de două articole contradictorii în cuprinsul aceluiaşi act normativ. Practic, orice rablă poate circula pe drumuri, punând în pericol viaţa mai multor persoane.
Dă vina pe legislaţie
Subinspectorul Marius Ghiţă spune că nu înţelege de ce trebuie schimbată legea: „Nu lipsa inspecţiei tehnice a făcut să se producă accidentul“, a spus el.
Dacă legislaţia ar fi fost clară şi nu ar fi lăsat loc la interpretări, şoferul microbuzului, Niculae Cojocea, nu ar mai fi avut dreptul să-şi transporte pasagerii până la Crucea, locul unde în ziua de joi s-a petrecut tragedia soldată cu cinci morţi şi patru persoane grav rănite.
Cu o jumătate de oră înainte de producerea accidentului, la ora 11.40, şoferul microbuzului a fost sancţionat de Poliţia Rutieră pentru că nu avea certificatul de înmatriculare. „Nicolae Cojocea, conducătorul auto al microbuzului, a fost oprit pe DN2A, în dreptul magazinului Elvila, de o echipă formată din agenţi de circulaţie şi angajaţi de la Consiliul Judeţean Constanţa, care efectuau un control de rutină“, a de