Singurul târgumureşean triplu campion naţional la viteză pe traseu montan, trăieşte într-o lume, a piloţilor, unde fair play-ul şi respectul sunt mod firesc de viaţă A început în copilărie, ca orice băieţel, prin a fi îndrăgostit de maşinuţe şi a făcut un pic de karting la Casa Pionierilor, fără performanţe deosebite, de unde Claudiu Rusu a rămas cu pasiunea şurubărelii. ”Am mai făcut în adolescenţă diverse sporturi precum handbal şi canotaj. Pentru mine nu e atât de important a fi cel mai bun, pur şi simplu e o pasiune care te roade şi te determină să intri în concurs”, afirmă Claudiu Rusu. S-a apropiat de automobilism întâmplător, ca spectator, cu 5 ani în urmă, la o cursă a unui prieten târgumureşean, Cristian Togănel.
“Mi-am luat o maşină mai slăbuţă, un Renault Clio, apoi am avut un Opel Kadett cu care am avut un accident destul de urât, două vertebre rupte. Dar, vorba unui prieten, dacă te aruncă din şa calul, trebuie să te întorci şi să-l încaleci din nou dacă vrei să mai călăreşti”, povesteşte pilotul târgumureşean, singurul din judeţ ce participă la Campionatul naţional de viteză pe traseu montan, fiind membru al clubului clujean Time Squad. “Primul rezultat pozitiv a fost chiar la debut, în 2005, un loc trei la Râşnov, ceea ce pentru mine a fost entuziasmant”, spune Claudiu Rusu, care apoi a devenit, în ultimii trei ani, campion naţional la viteză pe traseu montan. Mureşeanul, licenţiat din 2005, pilotează un Renault Clio RS de 200 CP, proprietate personală.
Sport scump
La viteză pe traseu montan, costurile unui pilot, exceptând se ridică până la 10.000 euro pe an competiţional. În campionatul naţional de raliuri costurile sunt mult mai mari, de la 30.000 de euro în sus, cu o maşină mică cum am eu, asta dacă nu apare vreun accident. „Anii următori aş încerca să “salt” pe treapta următoare, dar totul depinde de bani.