Liderii producţiei mondiale de vehicule pe două roţi se întrec să creeze concepte futuriste. Mai vechi sau mai noi, aceste prototipuri ne dau o idee despre cum vor arăta „motoarele” următorilor ani. Chiar dacă numărul expozanţilor din categoria moto de la Tokyo Motor Show (desfăşurat în perioada 26 octombrie- 4 noiembrie 2009) a fost foarte restrâns - urmare a crizei economice, dar şi a faptului că manifestarea a fost dedicată în principal producătorilor de automobile - japonezii lucrează cu sârg la prototipuri care vor redesena lumea de mâine a vehiculelor pe două roţi. Printre cele mai spectaculoase modele prezentate în ultimii ani se numără cele concepute de Honda, Yamaha şi Suzuki. O absenţă notabilă a Salonului nipon din acest an este Kawasaki, iar dintre producătorii străini a fost prezent Harley-Davidson, care se confruntă însă în ultima vreme cu serioase probleme financiare.
Suzuki Biplane
EV-Cub, un urmaş „verde” al celebrului Cub
Unul dintre cele mai spectaculoase concepte realizate de Suzuki este Biplane, prezentat încă de acum doi ani, la Salonul de la Tokyo. Deşi foarte spectaculos, rămâne doar un studiu de design, având în vedere că oficialii Suzuki au declarat că nu va exista un model de serie. Inspirat de avioanele biplane, conceptul foloseşte o gamă de culori ce aminteşte de vechile aparate de zbor. Carenajul integral evocă formele unui fuselaj de avion.
Lipsit de protecţia parbrizului, motociclistul poate retrăi din plin senzaţiile resimţite de piloţii vechilor avioane interbelice, fără carlingă. Motorul aşezat longitudinal - cu patru cilindri dispuşi în V - constituie principalul element constructiv, în vreme ce furca frontală, din fibră de carbon, imită carenajul aerodinamic al trenului de aterizare. Roata din faţă este echipată cu două discuri, iar etrierele sunt încorporate în braţ