Piaţa auto mondială a atins punctul minim, iar vânzările anuale ar putea ajunge la 60 de milioane de unităţi în 2009 şi 2010, faţă de 70 de milioane în precedenţii doi ani, a declarat, duminică, şeful alianţei dintre grupurile Renault şi Nissan, Carlos Ghosn, citat de Reuters. Oficialul a afirmat că se aşteaptă în 2009 ca piaţa auto mondială să depăşească estimările anterioare de 55 de milioane de autovehicule. "Se pare că ajungem la un punct minim. Toate planurile
Piaţa auto mondială a atins punctul minim, iar vânzările anuale ar putea ajunge la 60 de milioane de unităţi în 2009 şi 2010, faţă de 70 de milioane în precedenţii doi ani, a declarat, duminică, şeful alianţei dintre grupurile Renault şi Nissan, Carlos Ghosn, citat de Reuters.
Oficialul a afirmat că se aşteaptă în 2009 ca piaţa auto mondială să depăşească estimările anterioare de 55 de milioane de autovehicule. "Se pare că ajungem la un punct minim. Toate planurile de extindere pot fi reluate cu o mult mai bună înţelegere în privinţa evoluţiei crizei", a spus el.
SUA, cel mai pronunţat declin pe piaţa auto
Cererea mondială de autovehicule a scăzut după prăbuşirea băncii Lehman Brothers în septembrie 2008, cel mai pronunţat declin fiind înregistrat în Statele Unite, care ar putea fi depăşite ca cea mai mare piaţă auto din lume de China în 2009.
Vânzările au fost susţinute de programele guvernamentale de acordare a primelor de casare, însă odată cu încheierea acestora în mai multe state, perspectiva pentru anul următor este nesigură.
"Nu cred într-o nouă scădere care să urmeze recuperării, deoarece nu am înregistrat creştere. Întrebarea este când va începe piaţa să urce", a spus Ghosn, referitor la posibilitatea unui declin în "W" al pieţei auto.
Pieţele emergente îşi vor reveni primele
În 2010, o evoluţie pozitivă va fi înregistrată în China, India, Orie