Desi in ultimii ani tot mai multe femei aleg sa devina antreprenori, cea mai mare bariera in a merge pe acest drum este accesul la finantare. Aproape jumatate dintre femeile antreprenor din Europa spun ca finantarea este principalul obstacol, iar 28% dintre ele apeleaza la credite, potrivit unui studiu realizat de ESSEC Business School Franta in 2007.
Autocenzura, lipsa unei educatii adecvate, neimplicarea suficienta in retelele profesionale, dificultatea de a imbina viata profesionala cu cea familiala, dar mai ales accesul dificil la surse de finantare sunt printre principalele probleme pe care le intampina femeile care vor sa fie antreprenori, dupa cum spune Viviane de Beaufort, profesoara de Drept european in cadrul ESSEC Business School din Franta si cea care conduce programul “Enteprendre au feminin”.
Pentru ele este mai greu decat le este barbatilor sa infiinteze propria afacere, femeile reprezinta 28% din antreprenorii din Europa, in timp ce in Statele Unite, 48% dintre cei care au afaceri sunt femei, iar in Romania, 32,55%, potrivit unui studiu prezentat in iulie de Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR).
Accesul mai dificil la surse de finantare face ca aproximativ 46% dintre femei sa isi creeze firme cu mai putin de 7.600 de euro, lucru care este valabil pentru 37% dintre barbati.
Totodata, potrivit studiului, in jur de 70% dintre femei isi creeaza propriul business, 22% dintre ele il mostenesc, iar 8% cumpara o alta firma.
Deoarece adesea femeile dispun de mai putini bani decat barbatii, atunci cand infiinteaza o firma, majoritatea aleg domenii in care investitiile initiale necesita capital mai mic, cel mai popular domeniu fiind cel al serviciilor, peste 60% dintre afacerile din servicii fiind lansate de femei.
Cu toate ca serviciile precum educatia ori sanatatea vor inr