Un contract beton pentru americani, dar atât de dezavantajos pentru noi încât „contractul Bechtel” este sinonim cu cuvântul dezastru chiar şi în vocabularul oficialilor. Fără proiect, fără preţ, foarte greu de reziliat şi care înaintează cu viteza melcului. Costul total al autostrăzii Transilvania nu poate fi ştiut cu exactitate nici acum. Estimările ajung până la 10 miliarde de euro. Contractul de construire a autostrăzii Transilvania este, cu siguranţă, una d
Un contract beton pentru americani, dar atât de dezavantajos pentru noi încât „contractul Bechtel” este sinonim cu cuvântul dezastru chiar şi în vocabularul oficialilor. Fără proiect, fără preţ, foarte greu de reziliat şi care înaintează cu viteza melcului. Costul total al autostrăzii Transilvania nu poate fi ştiut cu exactitate nici acum. Estimările ajung până la 10 miliarde de euro.
Contractul de construire a autostrăzii Transilvania este, cu siguranţă, una dintre cele mai proaste afaceri făcute vreodată de statul român. Trecând peste faptul că nu este pe un culoar european de transport, deci lucrarea nu poate fi finanţată din bani europeni nerambursabili, şi peste faptul că România n-a primit nimic în compensaţie de la americani în Irak (Bechtel se ocupa atunci de atribuirea contractele pentru reconstrucţia ţării, n.r.), aşa cum s-a sperat atunci când s-a dat contractul americanilor, nimic din această autostradă nu poate fi încă folosit nici acum, la peste 5 ani de la semnarea contractului.
Nu mai sunt valabile nici preţul, nici termenul
În vara lui 2004, Guvernul PSD încheia cu firma americană Bechtel un contract de construcţie a unei autostrăzi care să lege Braşovul de graniţa cu Ungaria, la Borş. Contractul nu a respectat legea achiziţiilor publice pentru că nu s-a organizat licitaţie.
Preţul autostrăzii: 2,2 miliarde de euro, pentru cele opt tronsoane care se întind de 41