Concedierile survenite pe motiv de criza au motivat o serie de persoane sa se lanseze in afaceri considerate a fi imune la crize, in aceasta categorie intrand de altfel si spalatoriile auto si cele de haine.
Aceeasi recesiune care i-a distrus americanului Brian McChristian cariera in domeniul financiar ii aduce acestuia profit in afacerea cu spalatorii de haine, scrie The New York Times.
"Veniturile mele au fost cu 10-12% mai mari anul acesta", spune McChristian, care la inceputul lui 2008 a achizitionat spalatoria cu autoservire Austin Community Coin Laundry din vestul metropolei Chicago, la putin timp dupa ce si-a pierdut jobul de ofiter de credite intr-o banca.
In businessurile cu spalatorii cu autoservire este nevoie de un avans de doar 20% pentru achizitia echipamentelor, dupa care poti da drumul afacerii. Mai mult, nici nu ai nevoie de experienta, potrivit lui McChristian.
In conditii economice precare, spalatoriile cu autoservire care functioneaza non-stop sunt cu adevarat profitabile. Oamenii isi spala hainele si pe timp de criza, somerii nu isi mai permit sa-si repare masinile de spalat stricate, si de multe ori cei care raman fara casa in urma prescrierilor ipotecare apeleaza la aceste servicii.
"Acum, mai mult ca niciodata, vom testa daca modelul acesta de business este imun la recesiune", afirma Brian Wallace, presedintele asociatiei spalatoriilor cu autoservire din Statele Unite.
Exista insa si spalatorii cu autoservire ale caror venituri au scazut drastic in aceasta perioada, in special cele situate in cartierele unde numarul de locuitori a intrat pe o panta descendenta.
In Statele Unite, spalatoriile care deservesc clientii de origine hispanica au de suferit cel mai mult din cauza reintoarcerii acestora in tarile de origine, crede Wallace. Spre exemplu, exodul hispanicilor a contribuit anul trecut la o sc