Pe cea mai importantă scenă lirică din Germania, Staatsoper Munchen, în două spectacole, „Don Giovanni” şi „Evgheni Oneghin”, evoluează trei tineri din România, nume deja extrem de bine cotate în Europa şi chiar în SUA: Laura Tătulescu, Levente Molnar, Marius Brenciu.
În noua montare a operei „Don Giovanni”, soprana Laura Tătulescu a cântat superb rolul Zerlina, fiind, fără îndoială (aşa cum au apreciat şi cronicile) de departe cea mai bună dintre solistele incluse în distribuţie, prin frumuseţea glasului generos, vibrant, prin maniera în care ştie să abordeze stilul mozartian (colaborarea cu Muti, Armiliato şi alţi mari dirijori, la Staastoper Viena, punându-şi amprenta benefică), având şi charismă şi vervă scenică, deşi a fost nevoită să se conformeze unor cerinţe regizorale cel puţin ciudate; un debut aplaudat şi unanim apreciat de presă şi de publicul foarte dificil şi greu de mulţumit.
Partenerul său, în rolul Masetto, a fost Levente Molnar, bariton cu o calitate vocală aparte, suplu şi expresiv şi în jocul de scenă, reeditând succesul repurtat anterior, în acelaşi personaj, la Covent Garden, unde a fost invitat să contureze şi rolul Figaro din opera rossiniană; puţini ştiu însă că s-a născut în Harghita, a studiat canto la Oradea şi Cluj, lansându-se apoi într-o carieră care, la doar 26 de ani, însumează numeroase reuşite.
Trebuie spus că soliştii au fost excepţionali sub toate aspectele, Mariusz Kwiecien cucerind în rolul titular prin glasul condus cu măiestrie şi nerv, cu un farmec irezistibil, dar şi cu o experienţă conferită de cele peste 15 producţii cu această partitură în care a evoluat în lume; un nivel la care s-au ridicat şi Alexis Esposito, bariton de anvergură, actor de calibru în Leporello, şi tenorul Pavol Breslik, realizând un Don Ottavio viril, departe de imaginea fără personalitate cu care ne-am obişnuit, câ