Interviu acordat pentru Curierul Naţional de Hortensia Năstase, Managing Director Lowe PR
Ce rol a dobândit PR-ul, după un an de criză?
Rolul PR-ului nu s-a schimbat pe fondul crizei. Mai degrabă vorbim de schimbări la nivelul ponderii pe care PR-ul o are astăzi în strategiile de comunicare. În contextul în care bugetele s-au rarefiat, tendinţa clienţilor este aceea de a se orienta către acţiuni cât mai eficiente din punctul de vedere al costurilor. Şi cum PR-ul este prin excelenţă un instrument accesibil şi foarte eficient atunci când este aplicat strategic şi consistent, el este mai puţin afectat decât media sau publicitatea clasică.
Acest lucru nu înseamnă că industria PR-ului a crescut pe fondul crizei, ci doar că suportă efectele acesteia la o intensitate redusă.
Dacă ar fi să vorbim totuşi despre o tendinţă clară în PR în 2009, trebuie spus că PR-ul a suportat câteva modificări la nivel structural: zonele de brand communication, media relations şi comunicarea internă au fost preferate evenimentelor de mare amploare şi campaniilor de responsabilitate socială.
Şi din punct de vedere al consistenţei ne confruntăm cu o simptomatologie aparte: unele companii au tendinţa să fie tot mai orientate spre acţiuni punctuale. Comportamentul este uşor antitetic noţiunii de PR, care atinge maximum de eficienţă în condiţii de consistenţă şi coerenţă.
La începutul anului spuneaţi că ritmul de creştere a pieţei de PR va fi anul acesta de 5-10% , comparativ cu 2008. În momentul de faţă, care consideraţi că va fi evoluţia pieţei?
Dacă la începutul anului ne permiteam încă prognoze optimiste, primul trimestru, unul de îngheţ total pentru industria de comunicare, ne-a obligat să ne reevaluăm aşteptările. Estimez o descreştere cu 10-15% la nivelul pieţei de PR, pe fondul scăderii bugetelor dedicate evenimentelor speciale şi campanii