Formula 1 rămâne şi fără Toyota după ce anul trecut Honda a decis să-i înmâneze hăţurile cailor putere lui Ross Brawn. Cel mai mare producător de automobile din lume a decis să închidă robinetul către echipa de F1 după nouă ani în care banii au venit cu presiunea cu care se alimentează un rezervor de monopost, însă performanţele au rămas undeva la standuri. Bilanţul participării în Formula 1 al unei echipe care în acest sezon a cheltuit undeva la 15 milioane de dolari pentru o cursă şi a avut în fiecare an printre cele mai mari bugete din Marele Circ este catastrofal. Zero titluri mondiale la piloţi, zero la constructori, zero victorii de cursă, 13 (fatidic, nu?) podiumuri obţinute, şi trei recorduri pe tur în cele 139 de curse disputate.
Cum gigantul japonez a raportat în urma crizei pierderi la nivel global de aproape 4,5 miliarde de dolari, ieşirea din concurs este extrem de justă. De altfel, oamenii din „Ţara Soarelui Răsare“ au acţionat de fiecare dată pragmatic, tăind în carne vie atunci când a fost nevoie. La fel s-a întâmplat în Formula 1 şi cu Honda, care a renunţat după doar trei victorii obţinute în 99 de curse.
La fel s-a întâmplat şi în Campionatul Mondial de Raliuri (WRC). Suzuki s-a retras la sfârşitul anului 2008, după două sezoane în care a obţinut o singură victorie de etapă şi nu a câştigat niciun raliu.
Cea mai răsunătoare retragere din WRC şi poate în general din sporturile cu motor, a fost însă Subaru. După trei titluri mondiale la constructori şi trei la piloţi, 47 de victorii şi 16 ani ani de participări care au adus aproape la confundarea brandului Subaru cu maşinile de raliu, japonezii au întors brusc strategia, trăgând frâna de mână.
Nici în motociclism lucrurile nu au stat altfel, Kawasaki întregind lista japonezilor care au tras pe dreapta. Aici însă producătorul nipon a lăsat totuşi o port