Consultantul proiectului recunoaşte că execuţia nu este în grafic, dar spune că şi bulgarii trag mâţa de coadă la construcţia efectivă a podului.Lucrările la infrastructura conexă a podului de peste Dunăre de la Calafat au termen de finalizare 16 mai 2011.
Pe şantierul de la Calafat e linişte. Speriaţi de ploaie, muncitorii au lăsat baltă utilajele folosite la compactarea pământului pe care urmează să se aşeze asfaltul. Lucrările la infrastructura conexă podului Calafat-Vidin au început în iunie şi sunt deja sărite din grafic. Întârzierea de câteva luni e recunoscută de consultantul proiectului, firma Italferr, care spune însă că antreprenorul Azvi-Vimac va putea recupera lunile pierdute. „Într-adevăr există o întârziere, dar cred că este una care se poate recupera. Până la urmă, am înţeles că bulgarii sunt mult mai întârziaţi ca noi“, a spus Vittorio Pellegrini, team leader al proiectului la Italferr.
Opt luni întârziere
Autorităţile locale spun însă că lucrările la infrastructura conexă podului, practic racordul care se face între drumul naţional Craiova-Calafat, calea ferată şi podul construit de bulgari, lucrare care a revenit părţii române, sunt în urmă cu şapte-opt luni. „Există întârzieri mari, de şapte-opt luni, dar până la urmă este bine că s-au apucat de lucrare pentru că deja se întârziase foarte mult demararea execuţiei. Cel puţin acum sunt obligaţi să o termine”, ne-a spus Constanţa Vărzaru, arhitect-şef al municipiului Calafat. Imediat după ce consorţiul Azvi-Vimac a câştigat licitaţia proiectului în valoare de 66 milioane de euro, lucrarea a fost subcontractată grupului Apolodor din Bucureşti.
Pe de altă parte, nici bulgarii nu se pot lăuda că muncesc din greu la construcţia podului. Recent, ministrul Transporturilor din Bulgaria, Alexander Tsvetkov, a declarat că proiectul se află „într-o stare critică“, punând tot