„Turismul românesc a pierdut trenul” - este fraza cu care încep, când privesc în urmă, toţi specialiştii şi jucătorii importanţi din industrie, fie că fac parte din tabăra celor care s-au aflat la cârma ei, fie că sunt dintre cei care au afaceri în acest sector. Arătătoarele sunt îndreptate spre modul în care s-a făcut privatizarea activelor din turism. Privatizarea în turism a fost un proces lung şi anevoios, presărat cu multe ne
„Turismul românesc a pierdut trenul” - este fraza cu care încep, când privesc în urmă, toţi specialiştii şi jucătorii importanţi din industrie, fie că fac parte din tabăra celor care s-au aflat la cârma ei, fie că sunt dintre cei care au afaceri în acest sector. Arătătoarele sunt îndreptate spre modul în care s-a făcut privatizarea activelor din turism.
Privatizarea în turism a fost un proces lung şi anevoios, presărat cu multe neînţelegeri, scandaluri şi certuri care nu au făcut decât să ţină pe loc o industrie care ar fi trebuit ca până acum să aibă un aport semnificativ la PIB-ul României.
Lucrurile nu au urmat cursul normal, dovadă fiind faptul că la aproape 10 ani după Revoluţie abia se consumau primele bâjbâieli legate de privatizare.
Locaţiile de gestiune, pironul care a ţintuit turismul
„Cele mai mari erori au fost locaţiile de gestiune şi apoi normele de divizare a societăţilor comerciale din turism. Societăţile au fost divizate pentru ca fiecare chelner, şef de recepţie, şef de hotel nepregătit profesional, fel de fel de bişniţari, să devină proprietari de baze turistice, baze care au fost exploatate sălbatic, practicându-se evaziunea fiscală, şi care au distrus imaginea şi atracţia turistică a României”, a declarat pentru capital.ro Mihai Fercală, preşedinte al SIF Transilvania, societate care controlează o parte din industria hotelieră din România.
Preşedintele SIF Transilvania este de părere