Lucrarile de decontaminare in zona depozitelor Uzinei Chimice Turda de pe traseul autostrazii Transilvania au fost oprite dupa primii 12.000 de metri patrati din cauza intarzierii platilor de la Ministerul Transporturilor, potrivit reprezentantilor Euro Construct Trading '98, care a castigat contractul in luna iulie.
Compania a primit pana in prezent circa 10% din fonduri, desi a executat 50% din lucrari.
"Nu am mai fost platiti de trei luni de zile, desi am terminat de mutat toate deseurile din zona si mai trebuie facuta doar decontaminarea. Noi am eliberat tot terenul pe care urmeaza sa fie construita autostrada Transilvania", a declarat Dan Besciu, proprietarul Euro Construct Trading '98. Insa a ramas in continuare o zona cu deseuri care apartine Consiliului Judetean Cluj, ce nu a fost inclusa in acest contract. Responsabilii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationle (CNADNR) sustin ca nu poate fi decontaminata toata zona, care este imensa.
"Nu poti acum, ca si constructor de autostrada, sa te apuci sa decontaminezi toata zona aia, care este imensa", declara Marin Ionescu, director al CNADNR, citat de Mediafax. Pana acum au fost excavate toate cele 50.000 de tone de deseuri prevazute in contract, insa in zona se afla circa 100.000 de astfel de reziduuri.
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a atribuit in iulie firmei Euroconstruct Trading 98 un contract de 68,12 de milioane de lei (16 mil. euro), fara TVA, pentru decontaminare pe tronsonul Campia Turzii-Gilau al autostrazii Brasov-Bors, contractul vizand realizarea proiectului tehnic, detaliile de executie, asigurarea asistentei tehnice si executarea lucrarilor de decontaminare din dreptul kilometrului 10+500 al tronsonului Campia Turzii - Gilau. Ulterior, Euro Construct Trading '98 a cerut majorarea lucrarilor cu 50%, pentru ca