In conditiile crizei economice mondiale, tot mai multi parinti incearca sa faca fata situatiei dificile si sa compenseze cumva reducerea veniturilor. Pentru aceasta problema ei au gasit o solutie: isi transforma copiii in fotomodele sau in posibile viitoare vedete.
Natacha Andrews si-a inscris recent fetita in varsta de 4 ani, Anaya, la o agentie de modelling. Anaya spune ca vrea sa fie "ca Tyra" - modelul care a devenit acum personaj de televiziune, Tyra Banks, scrie Wall Street Journal.
Mama ei, in varsta de 36 de ani, avocat in orasul Phoenix din statul Arizona, a avut un alt motiv pentru a actiona astfel. "Stiu oameni care au reusit sa economiseasca bani astfel", spune ea. In conditiile economice actuale, avocatul care trebuie sa plateasca taxele universitare pentru cinci copii spune: "Vreau sa profit de toate resursele pe care le am".
Din ce in ce mai multi parinti isi inscriu copiii la agentii de modelling si la concursurile organizate pentru cautarea de talente, din dorinta de a obtine faima, si chiar mai mult, ceva bani suplimentari. Agentiile, precum Wilhelmina Kids, divizia pentru copii a Wilhelmina International, Teens si FunnyFace Today din New York City si Peak Models din Los Angeles, anunta ca numarul de aplicatii pentru copii a crescut semnificativ in ultimii ani. Charlie Winfield, cautator de talente pentru Funnyface, estimeaza ca numarul aplicatiilor din cadrul diviziei pentru copii a crescut cu 50% in ultimii trei ani. Tabara de modelling din Tyson Corner, Virginia, a primit in vara trecuta cu 30% mai multi participanti la workshop-urile organizate comparativ cu 2008, si planuieste ca anul viitor sa organizeze astfel de tabere si in New York si in Florida.
Evolutia economiei influenteaza si alimenteaza trendul, spune Winfield de la Funnyface. Agentia primeste din ce in ce mai multe telefoane de la parinti care si-au pie