În lipsa unui dormitor pentru personal, de circa doi ani, şefii de tren, conductorii şi controlorii care tranzitează Clujul sunt cazaţi la cuşetă. Reprezentanţii Regionalei Cluj a CFR Călători spun că dormitorul ar trebui să fie gata în această lună, însă data nu este finală.
Lucrările fără sfârşit la Dormitorul Personalului CFR, situat peste drum de Gara de Călători Cluj-Napoca, îi ţine pe şefii de tren şi pe conductorii care tranzitează oraşul într-un vagon de dormit de circa doi ani. „Vagonul-hotel“ are circa 15 compartimente cu toate condiţiile unei cuşete la clasa I.
„Decât departe de gară, în ceva hotel, în care să nu avem nici măcar condiţiile de aici, pe care ni le-am făcut noi, mai bine aici“, ne-a spus, sub protecţia anonimatului, un şef de tren care tocmai „se caza” în vagonul tras pe o linie moartă.
Condiţiile şi le-au făcut singuri, improvizând. Pentru „camera de zi”, au lipit strategic vagonul dormitor de un vagon dezafectat. Aici, pe lângă zeci de dulapuri metalice, a fost adusă o masă şi mai multe scaune. „Trebuie să facem şi noi ceva când nu lucrăm. De atâta dormit te plictiseşti“, a spus unul dintre controlorii de bilete care povestea cu colegii săi despre cursa din care tocmai a venit. La urcarea în vagon a fost adus un automat de cafea, iar în primul compartiment este „biroul” şefului de tură.
El îi cazează pe cei care vin să doarmă, iar în timpul liber se uită la televizor. „Şi noi aşteptăm să termine clădirea aia odată, dar am înţeles că se mută şi Regionala de Călători acolo. În orice caz, clădirea dormitorului a fost într-o stare jalnică, au început să cadă şi bucăţi din tavan”, ne-a povestit şeful de tură.
O duminică de somn
Duminică, atmosfera a fost mai relaxată ca de obicei la dormitorul mobil din gara din Cluj. Şefii de tren şi conductorii se trezesc după o noapte de muncit abia după prânz ş