Spectacolele semnate de regizorii Radu Afrim, Alexander Hausvater sau Andrei Şerban au pus punct aseară maratonului teatral desfăşurat timp de nouă zile în sălile din Bucureşti. Între 31 octombrie şi 8 noiembrie, sălile teatrelor bucureştene au găzduit cele mai bune producţii româneşti ale stagiunii 2008-2009. Selecţionerul unic al festivalului, criticul de teatru Cristina Modreanu, a oferit o fotografie la zi a teatrului românesc. Bugetul redus al ediţiei din acest an (610.000 de euro, adică jumătate faţă de ediţia din 2008) a avut un impact negativ asupra programului festivalului. Secţiunea de spectacole internaţionale a fost suprimată, iar producţiile româneşti remarcabile au stat în imediata vecinătate a unor spectacole pe care publicul le-a apreciat mai puţin.
De bine
Cel mai important aspect pozitiv al ediţiei cu numărul 19 a fost însăşi continuitatea acestui eveniment de tradiţie. Festivalul a avut numeroase lansări de carte şi dezbateri. A deschis uşile gratuit pentru studenţi (în limita locurilor în picioare disponibile). A avut secţiunea „Opera Revival“, cu spectacole de operă montate de regizori de teatru.
Programarea spectacolelor a fost bine gândită şi le-a permis spectatorilor să vadă mai multe reprezentaţii în lanţ, în aceeaşi seară, fără să piardă spectacolele de top. Festivalul a menţinut vie secţiunea „Ionesco Event“ şi a oferit proiecţii gratuite cu filme despre personalităţi din lumea teatrală.
Printre cele mai gustate spectacole s-au numărat: „Trei surori“ (regia Tompa Gábor) „Casa Zoikăi“ (regia Alexandru Tocilescu), „Moartea lui Danton“ şi „Psihoză 4:48“ (regia Mihai Măniuţiu), cele trei variante ale „Cântăreţei chele“, puse în scenă de Tompa Gábor, Jean-Luc Lagarce şi Alexandru Dabija, „Lear“ (regia Andrei Şerban) sau „Omul pernă“ (regia Radu Afrim). Tinerii nu au reuşit să ţină pasul c