Dan Minulescu, dupa 17 ani in care a renuntat la doua afaceri, a incheiat doua tranzactii si a dezvoltat Macromex pana la afaceri de peste 120 mil. euro, spune ca va paria totul in urmatorii ani pe o singura carte: distributia de produse congelate.
Minulescu, 42 de ani, a dezvoltat de la zero cel mai mare distribuitor de produse congelate, care anul trecut a ajuns la rulaje de 120 mil. euro, cu 500 de angajati in Romania si alti 30 de oameni in Cehia.
A intrat in afaceri in anul 1992, iar acum vede primul business - agentia de turism Dani Tour - ca fiind "neimportant", pentru ca a renuntat la el dupa doar un an pentru a intra in distributie.
In primii doi ani, businessul Macromex era foarte simplu, ca majoritatea afacerilor de la inceputul anilor '90, isi aminteste Minulescu. "Luam un camion de pui congelati din Constanta, veneam cu el in Bucuresti si distribuiam marfa la 20 de magazine." Investitia initiala a fost de doar 2.000 de dolari, bani imprumutati de la prieteni, pentru ca masinile de transport al marfurilor erau inchiriate.
In 1995, Macromex a deschis primele puncte de lucru in tara, apoi a continuat sa se dezvolte mizand pe acelasi segment, care poate fi considerat si acum o nisa de piata: distributia de frig (la temperaturi negative).
Minulescu spune ca cei mai buni ani ai sai, ca antreprenor, s-au datorat aderarii Romaniei la Uniunea Europeana.
"In 2005-2006, cand stiam deja ca Romania va intra in UE, am fost foarte speriati, ca majoritatea firmelor romanesti; ne temeam ca vor intra masiv pe piata companii din vestul Europei cu putere financiara mai mare decat a noastra. Acest lucru nu s-a intamplat, dimpotriva: odata cu intrarea in UE noi am identificat niste oportunitati imense de business pe care le-am valorificat", afirma proprietarul Macromex. Mai spune ca l-au ajutat foarte mult pregatirile pre-aderare