Criza de pe piaţa auto din acest an a provocat reduceri de preţuri care au depăşit şi 25%. Sursa: Reuters
Importatorii spun însă că megaofertele sunt deja istorie, iar anul viitor ne va aduce preţuri ceva mai mari, dezvăluie revista „Capital”.
Îngropaţi în stocuri calibrate pentru o piaţă anuală de peste 350.000 de unităţi, comercianţii au fost forţaţi să reducă preţurile până la limita marjei lor de profit. Unii, deşi nu recunosc, au şi sărit-o. Aşa se face că un vehicul care în 2008 se vindea cu 18.000 de euro, în vara acestui an se comercializa cu 15.000 de euro sau chiar mai puţin. „În primăvară, clienţii noştri ajunseseră în paradis. Din cauza stocurilor mari şi a lichidităţii scăzute de pe piaţa financiară, care încă persistă, toţi importatorii şi dealerii au vândut maşini la preţuri incredibil de mici. Toţi aveam nevoie de bani lichizi. Cred că această situaţie a luat sfârşit, pentru că stocurile, cel puţin la noi, sunt acum exact pentru o piaţă precum cea de astăzi”, a declarat Günther Seifert, directorul general al Porsche România.
Astfel, majoritatea importatorilor anunţă majorări de preţuri pentru 2010, prin raportare la acest an. „Mai jos decât acum nu cred că se poate. Noi, cel puţin, nu mai putem coborî preţurile. Acestea vor începe să crească, iar la începutul lui 2010 toată lumea va vedea preţuri ceva mai mari”, spune Stephan Breschan, şeful BMW România. În acelaşi timp, Didier Gerard, directorul Citroën România, afirmă că „preţurile de acum sunt corecte şi cred că aşa vor rămâne”. Seifert, de la Porsche, este de părere că „preţul real se află undeva între cele două extreme. Maşinile vor fi mai ieftine decât acum un an, dar mai scumpe decât în primavară”.
Decembrie, ultimul bal
Totuşi, există încă mărci ale căror stocuri nu au fost complet epuizate, iar trecerea în 2010 cu automobile a c