Cum arată România în campanie electorală? Mult circ, aluzii cu tentă sexuală şi multă mojicie. Cine votează cu Băsescu? ...alcoolicii, ţiganii, prostituatele, probabil, deşi mă îndoiesc că prostituatele vor vota cu Băsescu, având în vedere cum arată. Am citat din Ludovic Orban, vicepreşedinte al Camerei Deputaţilor, şeful campaniei prezidenţiale a candidatului PNL, a cărui bătălie electorală se duce sub deviza România bunului simţ. Îl completează, în acelaşi registru, primarul PSD al Constanţei, bine cunoscutul Radu Mazăre: Băsescu a făcut treabă?... Nu... Hai să-i dăm un şut în fund!. Ca să întregim tabloul, mojicia se împleteşte cu iresponsabilitatea. Liderul sindical Dumitru Costin se lăuda public cu faptul că a cerut misiunii mixte FMI Banca Mondială - Comisia Europeană să nu acorde a treia tranşă pentru că trebuie să dăm o lecţie politicienilor că România este în criză politică. Într-adevăr, aşa cum era de altfel de aşteptat, a treia tranşă din împrumut va fi amânată, dar nu atât din cauza crizei politice în sine, ci pentru că, în acest context, nu pot fi îndeplinite obiective de natură legislativă asumate în Acord, obiective de altfel contestate vehement chiar de către sindicate.
Dacă dăm însă deoparte retorica anti-Băsescu, nu rămâne mare lucru din ceea ce ar trebui să fie mesajul contracandidaţilor actualului şef al statului. Mircea Geoană scoate de la naftalină un slogan cu care Ion Iliescu a câştigat alegerile din 1992, Un preşedinte pentru liniştea noastră, în timp ce Crin Antonescu a lansat Manifestul bunului simţ, demers la fel de vag şi lipsit de substanţă ca Vrem pace în lume. Am putea desigur blama mediatica gălăgie care obturează celelalte mesaje, împingând invariabil orice discuţie în fundătura faliei politice primitive pro şi anti-Băsescu. Problema e că nu descoperim mare lucru în plus, chiar dacă, cu bunăvoinţă şi răbdare,