Criza financiara s-a simtit si in piata de logistica din Romania, efectul fiind eficientizarea activitatii de catre companiile din domeniu pentru a-si reduce costurile.
“Criza a influentat pe toata lumea. Companiile s-au repliat in fata crizei pentru a-si controla mult mai bine costurile. Clientii nostri au devenit mult mai agresivi in relatia cu noi, in ceea ce inseamna justificarea unor costuri. A fost un “top-down”, clientii nostri au venit catre noi, noi ne-am dus catre furnizori, am renegociat contracte, astfel incat rezultatul crizei in cele din urma nu a fost un dezastru, criza ne-a ajutat sa avem un management mai bun. Practic noi nu am crescut, nu am pierdut”, a declarat pentru Wall-Street Catalin Olteanu, director de platforma FM Logistic.
Clientii FM Logistic nu au mai avut aceleasi cresteri ca si anii trecuti. “Fiind manager pe zona de operatiuni a Timisoarei, am observat ca clientii nu au mai avut aceleasi cresteri ca si anii trecuti. Clientii au gestionat mai bine relatia cu noi, impunand un control mai mare. Noi ne-am pastrat cam aceeasi parametri de business”, a spus Olteanu.
Ca urmare a crizei, compania de logistica si-a redus numarul de angajati, realiniindu-si capacitatea la tendintele pietei. “Unul din efectele neplacute a fost despartirea de unii colegi, ne-am realiniat capacitatea la unele tendinte. Partea buna este ca cei care au ramas sunt astazi mult mai bine instruiti”, a precizat Olteanu.
Potrivit oficialului FM Logistic, “astazi este important sa aliniezi capacitatea instalata, businessul in care investesti la o prognoza. Daca aliniezi o capacitate instalata mare la o prognoza care se dovedeste a fi gresita ramai cu capacitatea pe care trebuie sa o platesti, masinile costa, oamenii costa, si nu ai unde sa o vinzi. Daca ai contractat prea mult businessul si prognozele se dovedesc a fi eronate dar in partea cealalt