Comunitatea bancară europeană a agreat o serie de principii ce au ca scop facilitarea operaţiunilor de plăţi şi încasări. Banca de la care clientul pleacă trebuie să îi ofere tot sprijinul la schimbarea contului curent, dacă acesta decide să-şi primească salariul la altă bancă, arată o analiză conso.ro.
În prezent, dacă un client doreşte să deruleze prin altă bancă toate activităţile privind plăţile şi încasările, el nu primeşte niciun ajutor din partea băncii. Spre exemplu, trebuie să anunţe angajatorul că doreşte să îşi primească salariul în alt cont, sau casă de pensii, în cazul pensiilor încasate pe card.
Aceste proceduri necesită timp şi resurse financiare din partea clientului şi de multe ori clienţii nu sunt dispuşi să depună acest efort pentru a-şi schimba instituţia cu care colaborează.
În consecinţă, Comisia Europeană a solicitat industriei financiare încă din 2006 să pună la punct reglementări prin care băncile se vor implica activ în facilitarea transferului clientului către altă instituţie.
Comunitatea bancară europeană a adoptat la începutul lui 2008 o serie de principii comune în acest sens şi şi-a asumat adoptarea lor integrală până la 1 noiembrie 2009.
Ce beneficii aduce mobilitatea?
Procedurile impuse de transferul contului de la o bancă la alta, dar şi anunţarea tuturor părţilor implicate, vor fi asumate în principal de către băncile implicate.
Spre exemplu, dacă un client doreşte să îşi încaseze salariul într-un cont nou, nu trebuie decât să îşi aleagă o nouă instituţie, să o anunţe despre intenţia sa şi să-i spună de la ce bancă doreşte să plece. Noua bancă va contacta vechea instituţie şi îi va solicita informaţii privind angajatorul care face plăţile lunar, sumele aferente etc. Banca de la care clientul pleacă este obligată să furnizeze toate informaţiile solicitate în 7 zile. Noua banc