- Diverse - nr. 415 / 10 Noiembrie, 2009 Daca pe strazile principale din oras si in zona centrala a orasului se impun unele restrictii in ceea ce priveste parcarea autoturismelor, prin cartiere, parcarea este libera. Cu toate ca au fost amenajate parcari, ele se permit si pe partea carosabila, pe trotuar, pe unde se gaseste un loc in care sa incapa o masina. Luand ca exemplu Bulevardul "1848", sa remarcam spatiile generoase ale trotuarelor, avand menirea de a permite accesul afluxului de pietoni. La fel de generoasa a fost conceputa si partea carosabila, cu mai multe benzi de circulatie, incluzand aici si una pentru schimbarea de directie de sens. Mai nou, nu doar ca se permite parcarea pe prima banda de circulatie, se permite si pe a treia schimbarea sensului de circulatie, dar tot nu e suficient. S-a penetrat cu parcarile pe trotuar, spre partea carosabila, unde uneori se parcheaza si in doua coloane. Ramane totusi spatiul insuficient, asa ca se parcheaza si langa cladirile blocurilor, frecvent perpendicular pe axa trotuarului. Din toate acestea, observam starea avansata de degradare a stratului de asfalt al trotuarelor de pe acest bulevard, dar si faptul ca, mai nou, pietonii se deplaseaza pe trotuare, precum pe potecile de munte, facand slalom printre aceste masinarii de deplasare. Ceea ce poate fi mai greu de inteles este ca, cu toata toleranta de care se da dovada in privinta parcarilor, se parcheaza frecvent pe spatiile verzi, iar faptul este vizibil, nu deranjeaza pe nimeni. Vom exemplifica un astfel de spatiu verde calcat ferm de masini, in fata blocului nr. 24 de pe Bulevardul "1848". Este un semn ca, masina este, dar bunul simt lipseste de acasa, in cazul multor persoane. VIOREL CONTIU - Diverse - nr. 415 / 10 Noiembrie, 2009 Daca pe strazile principale din oras si in zona centrala a orasului se impun unele restrictii in ceea ce priveste parcarea autotu