Importatorul de produse electrocasnice Indesit Romania, intre primele trei branduri de electrocasnice din Romania in functie de cota de piata, estimeaza ca nivelul consumului s-a intors la cel din perioada 2003 - 2004, iar o revenire este posibila dupa 2012.
Giuseppe Parma, noul director al companiei, spune insa ca situatia pietei locale este normala si depinde de evolutia intregii economii europene.
"Aici suntem in primele trei companii din piata (dupa Arctic si Electrolux - n. red.), iar tinta este profitabilitatea. Criza nu este eterna si ne pregatim sa putem sa crestem iar cand piata isi revine. Am fost si la Moscova, dupa criza, in 1998, iar acolo situatia era mai grava. Acum suntem lideri de piata", a declarat Parma, care l-a inlocuit pe Eugen Paturan, romanul care a condus Indesit in ultimii zece ani.
Pentru anul viitor compania previzioneaza acelasi nivel de vanzari ca acela din 2009, cand volumele au scazut cu 30%. Astfel, de la nivelul de 300.000 de aparate comercializate in cursul anului trecut, Indesit se asteapta in 2009 la vanzari de circa 210.000 de unitati.
"In iarna va fi cel mai greu, iar 2010 va fi totusi negativ. Planificam evolutia in functie de intreaga economie, iar o stabilizare vom vedea poate in 2011", a spus Parma.
El a adaugat ca la inceputul anului viitor reducerea cheltuielilor bugetare, fie prin concedierea angajatilor din sectorul public sau prin reducerea salariilor, va aduce inca un impas in piata electroIT, dupa modelul pe care l-a intalnit in Letonia, unde dupa alegerile parlamentare s-au redus cheltuielile cu salariile administratiei pentru a obtine finantare europeana.
"In Romania avantajul este ca nu toate familiile au aparatura electrocasnica. Exista inca potential pentru prima achizitie, iar cresterea va veni si de aici", a adaugat Parma.
Cad vanzarile, se schimba si cererea