* dezbaterile ocazionate de acest eveniment au adus idei noi, importante în stabilirea unei strategii coerente de redefinire a urbei
Colaborare între sistemul public şi privat, necesitatea conştientizării şi exploatării resurselor şi valorilor locale, în paralel cu elaborarea de strategii coerente, sunt doar câteva dintre dezideratele cu care au fost de acord toţi participanţii la cea de a doua ediţie a Rebranding Brăila, găzduită de Muzeul de Istorie în weekendul abia încheiat. În plus, s-a desprins ideea unanim acceptată că se impune implementarea unei strategii de rebranding prin acţiuni susţinute, însă e nevoie de o adaptare a cadrului legislativ astfel încât să fie facilitată demararea acestor procese, în paralel cu o serie de campanii de informare, motivare şi angrenare a populaţiei în tot acest proces. Din discuţii a mai reieşit clar şi faptul că principalele atuuri pe care comunitatea locală ar trebui să marjeze în acţiunea de rebranduire ar fi Dunărea, particularităţile gastronomiei locale, tradiţiile şi legendele, personalităţile locale care au făcut cunoscut numele oraşului în lume, arhitectura şi urbanismul, toate aceste ingrediente fiind necesare în stabilirea unei strategii complete şi complexe.
Prima provocare conturată la sfârşitul acestui seminar a fost însă lansarea a două concursuri, primul având ca target tinerii, iar al doilea, specialiştii în domeniul arhitectură. Practic, este vorba despre un concurs de filme de scurtmetraj, ce ar urma să fie realizate de tinerii brăileni, prin care aceştia să-şi exprime viziunea asupra potenţialului de schimbare a oraşului. "Brăila prin ochii tinerilor şi adolescenţilor" ar trebui să evidenţieze viziunea tinerei generaţii despre cele mai importante imagini care ar putea constitui brandul Brăila. Al doilea concurs se vrea a fi o competiţie internaţională - "Brăila cu faţa la Dunăre" - prin inter