Fără epsilon şi pi, la matematică, şi cu mari clasici ai lumii în locul scriitorilor şi poeţilor naţionali-la română. Sursa: Anita Vizireanu
Oricât de nebuneşti şi lipsite de temei ar părea, la prima vedere, aceste propuneri sunt menite să simplifice programa şcolară şi s-o facă mai accesibilă elevilor.
Laboratoare şi dascăli funcţionali
Alternativa specialiştilor din asociaţiile profesionale şi din Academia Română, a dascălilor şi a părinţilor - manualele „descărcate” de paginile întregi de formule greu de înţeles şi centrarea pe explicaţii accesibile, prin care elevii să poată obţine ce îşi propune matematica: raţionamentul corect.
Astfel, laboratoarele de ştiinţe exacte nu ar mai fi simple săli de clasă, unde profesorul scrie definiţii pe tablă, ci locul în care elevii aprofundează materia prin experimente. Sala în care se învaţă fenomenologie, nu teorie.
Concluziile membrilor Societă ţii Academice Române (SAR) şi ai Academiei de Advocacy - care au fost prezentate ieri la sediul Grupului de Dialog Social - vor fi trimise tuturor forurilor decizionale din domeniul educaţiei. Propunerile vin ca urmare a unei audieri publice, „Formarea de competenţe: o necesitate pentru societatea secolului XXI?”, desfăşurată luna trecută, în Capitală.
„Decât mult şi prost, mai bine puţin şi bine”, a fost concluziacheie enunţată de Radu Gologan, preşedintele Societăţii de Ştiinţe Matematice. „Dacă deschizi un manual de matematică de clasa a VI-a vezi numai notaţii, definiţii şi noţiuni ce trebuie simplificate. Şi în manualele din Statele Unite se învaţă acelaşi lucru, dar explicat în cuvinte”, a adăugat Gologan.
Română cu mai puţini scriitori români
Specialiştii prezenţi la întâlnire au ajuns la câteva propuneri unanim acceptate: accentul trebuie să cadă pe practică, programe şco