Doar 3% din romani folosesc in prezent serviciul de internet banking, la o distanta semnificativa de media Uniunii Europene de 29%, potrivit unor date furnizate ZF de compania de consultanta AT Kearney.
"Tinand cont insa de cresterea solida din prezent, este de asteptat ca aceasta valoare sa se apropie in urmatorii doi ani de 12-14%, o valoare intalnita acum in tari precum Ungaria sau Cehia", afirma Andrei Cretu, consultant in cadrul AT Kearney.
Raportat la o populatie de 21,5 milioane de locuitori in 2008, potrivit Institutului National de Statistica, rezulta ca un numar de aproape 650.000 de romani au folosit serviciile de internet banking pe parcursul anului trecut.
Si bancherii se asteapta ca numarul utilizatorilor sa urce considerabil in urmatorii ani.
Okan Yurtsever, director Retail Banking & Bancassurance in cadrul Garanti Bank, un jucator de talie mica, dar foarte activ pe piata cardurilor si pe segmentul mijloacelor de plata la distanta, apreciaza ca la sfarsitul anului 2010 in jur de trei milioane de romani vor folosi serviciile de internet banking, adica 14% din populatia totala.
"Piata de internet banking este o piata foarte dinamica si estimam ca va ajunge la sfarsitul anului 2010 la un numar de aproximativ trei milioane de utilizatori, cu un ritm de crestere anual de peste 200% pentru urmatorii ani. Desi nu exista foarte multe date oficiale despre aceasta piata, estimam ca, pe segmentul serviciilor de internet banking, GarantiBank are o cota de piata de aproximativ 2% la doar doi ani de la lansarea serviciului Garanti Online pe piata bancara romaneasca", spune Yurtsever.
Comisioane mai reduse
Principalul avantaj al utilizarii serviciilor de internet banking sau mobile banking il reprezinta costurile mai reduse fata de tranzactiile la ghiseu, pe langa flexibilitatea si confortul realizarii de tranzactii fara