Ansamblul Orhideea Gardens a fost la un pas să reprezinte un eşec de răsunet. Faptul că era în stadiu avansat de finalizare la începutul crizei l-a salvat însă. După opt luni de foc, în care peste jumătate dintre clienţii complexului rezidenţial şi-au cerut banii înapoi, dezvoltatorul Daniel Piţurlea se gândeşte la noi proiecte imobiliare. În martie 2009, totul părea în ordine pentru Daniel Piţurlea, dezvoltatorul complexului Orhideea Gardens din Calea Plevnei. Din cele 320 de apartamente ale ansamblului, doar zece mai erau disponibile pentru vânzare. Pentru restul locuinţelor fuseseră deja încasate avansurile. Odată cu apariţia crizei imobiliare pe piaţa românească, lucrurile s-au schimbat cu 180 de grade. Mai mult de jumătate dintre clienţii care achitaseră avansuri au solicitat banii înapoi.
„A fost o perioadă extrem de delicată pe plan imobiliar. Primul impuls al cumpărătorului a fost acela de a renunţa la achiziţie, de a-şi recupera avansul şi de a-şi păstra banii până la o remediere a pieţei“, spune Piţurlea.
Stop şi de la capăt!
Practic, dezvoltatorul a trebuit să ia aproape tot procesul de vânzare de la capăt. Asta a presupus alocarea unor sume suplimentare, care nu au fost cuprinse în bugetul iniţial. „Nu pot spune că am pornit o strategie nouă de vânzare. Am avut însă multă răbdare, am înţeles piaţa, am mai făcut şi ceva publicitate şi am reuşit să ne revenim cu vânzările“, afirmă Piţurlea.
Ultimele opt luni au însemnat pentru Piţurlea şi un prilej de a cunoaşte efectiv clienţii care au cumpărat apartamente în clădirile sale. „Acum mă ştiu toţi locatarii“, spune Piţurlea. Această nouă abordare a însemnat şi o reducere a cheltuielilor.
„La început, plăteam agenţiile imobiliare să se ocupe de vânzarea complexului. Cheltuiam sume semnificative, pentru că ofeream valori sensibil mai mari de