Din cele 4.712 treceri de pietoni din Capitală, aproximativ 2.000 nu mai sunt sau nu au fost niciodată marcate. Zebrele şterse reprezintă principalul pericol atât pentru pietoni, cât şi pentru şoferi, spun poliţiştii. De asemenea, cele mai multe accidente rutiere au loc în preajma trecerilor de pietoni.
Trecerea de pietoni de pe Ion Mihalache are trotuar!
Starea de vizibilitate a marcajelor, inclusiv a celor pietonale, a fost scoasă de pe lista de priorităţi a autorităţilor. Iar asta se vede la drumul mare, unde trecerile de pietoni abia se mai disting. Deseori, acestea nu sunt refăcute nici măcar după ce strada respectivă a fost reabilitată.
Astfel, atât pietonii, cât şi şoferii traversează intersecţiile la noroc. Spre exemplu, trecerile de pietoni din zona Pieţei Presei Libere, unde este capătul de linie al tramvaiului 41, iar zona este foarte aglomerată, sunt şterse aproape de tot. „Asta chiar este o problemă.
Zona asta este foarte populată şi, pe lângă numărul mare de pietoni, pe-aici trec şi multe tramvaie şi maşini. Vizibilitatea asupra trecerilor ar trebui să fie mai bună“, a spus Florina Preda, o tânără din Bucureşti care trece zilnic prin zonă.
Din nou, vremea este de vină
„Termenul de garanţie al lucrărilor realizate din material termoplastic este de 24 luni. Durata de existenţă a marcajelor depinde şi de condiţiile de trafic auto sau pietonal, de lucrările de refacere sau de şantierele din zonă care produc mult praf”, a declarat Alina Roman, şefa Administraţie Străzilor din cadrul Primăriei Capitalei.
Ea adăugat că starea actuală a traficului şi a convieţuirii în municipiul Bucureşti nu permit acestor marcaje să fie vizibile permanent. „De aceea, se refac din timp în timp, ori de câte ori este nevoie“, a conchis Roman.
O cauză principală a accidentelor