Producatorul ceh de suplimente alimentare Walmark ruleaza aproximativ 6% din afacerile de pe piata locala prin intermediul internetului si al supermarketurilor, iar in 2010 ar putea intra in benzinarii, aceste canale comerciale fiind putin exploatate de companiile active pe aceasta nisa de piata.
Compania este in discutii pentru lansarea in benzinarii anul viitor a unor produse din gama Aminostar dedicate sportivilor. Prin internet, compania vinde circa 5% din cifra de afaceri, in timp ce prin intermediul supermarketurilor, compania ruleaza mai putin de 1%, prin intermediul brandului NaturLine.
"Vanzarile prin supermarketuri nu au mers bine niciodata. Noi am incercat sa creem aceasta piata, insa ne-am dat seama ca costurile sunt foarte mari, iar in criza preferam sa ne securizam profitabilitatea decat sa dezvoltam canale de distributie incerte. Din punctul de vedere al valorii vandute prin acest canale nu se justifica. Orice listare la un supermarket necesita costuri mari. Am pastrat retelele in care suntem listati, dar nu am fost interesati sa listam in alte retele", a spus Catalin Vicol, directorul general al Walmark Romania.
El precizeaza ca la nivel european vanzarile prin supermarketuri sau prin alte canale reprezinta 10% din totalul vanzarilor. Pe piata locala, peste 90% din afaceri se deruleaza prin farmacii si magazinele naturiste.
In perioada iunie 2008 - mai 2009 (anul financiar al companiei) Walmark Romania a avut o cifra de afaceri de 53 mil. lei (14 mil. euro), iar pentru anul financiar in derulare mizeaza pe afaceri de 61 mil. lei (14,5 mil. euro).
Cresteri lunare chiar de 20-30%
"In 2003-2005 am avut rate de crestere de 40-50%, insa acestea cred ca sunt istorie pentru oricine. Evolutia venea pe fondul unor investitii in marketing care se dublau de la an la an si pe fondul cresterii generale a pietelor ca urmare