Vânzările producătorului de ciment Holcim în România s-au redus în volum în primele nouă luni pe toate domeniile de activitate, comparativ cu nivelurile din perioada similară a anului trecut, afectate de problemele economice, pe segmentul ciment şi clincher volumele scăzând cu 14,7%, în timp ce preţurile au urcat cu 2%. "În pofida faptului că Slovacia, Cehia şi Ungaria şi-au revenit într-o oarecare măsură după scăderea economică accentuată din primul semestru, cererea p
Vânzările producătorului de ciment Holcim în România s-au redus în volum în primele nouă luni pe toate domeniile de activitate, comparativ cu nivelurile din perioada similară a anului trecut, afectate de problemele economice, pe segmentul ciment şi clincher volumele scăzând cu 14,7%, în timp ce preţurile au urcat cu 2%.
"În pofida faptului că Slovacia, Cehia şi Ungaria şi-au revenit într-o oarecare măsură după scăderea economică accentuată din primul semestru, cererea pentru materiale de construcţii a rămas limitată. În România, volumele vânzărilor Holcim s-au situat sub nivelurile de anul trecut pe toate segmentele", se arată în raportul financiar al Holcim pentru primele nouă luni ale acestui an.
Holcim deţine în România trei fabrici de ciment, la Câmpulung, Turda şi Aleşd, 15 staţii ecologice de betoane, o staţie de lianţi hidraulici şi patru staţii de agregate.
Vânzări în scădere cu 20% la nivel european
Volumele de ciment comercializate de grupul elveţian în Europa s-au situat în perioada ianuarie-septembrie la 21 de milioane de tone, în scădere cu 20,2% comparativ cu intervalul similar din 2008. Grupul notează că reducerea activităţii din Europa a încetinit pe toate segmentele.
În perioada analizată, vânzările nete ale diviziei europene s-au redus cu 28,5%, la 5,6 miliarde de franci elveţieni (3,7 miliarde de euro), iar profitul operaţional a coborât cu