Constantin Stroe, fost protector al „Briliantului” la FC Argeş şi şef la constructorul auto, crede că Răzvan Lucescu e orgolios. Sursa: Adrian Scutariu
De când fotbalul a depăşit stadiul de simplu joc şi a devenit o adevărată industrie, sponsorii au căpătat un rol extrem de important. Fie că este vorba despre echipe de club sau despre selecţionate naţionale, acestea au încheiat parteneriate cu diferite firme sau companii, din care câştigă o mulţime de bani. De multe ori, aceste sume reprezintă, practic, bugetul.
„O analiză lucidă ar rezolva problema”
În schimbul banilor alocaţi, sponsorii îşi promovează imaginea. Dar, în funcţie de suma vărsată, pot avea şi alte pretenţii. Cum ar fi, de exemplu, să condiţioneze prezenţa în echipă a unui anumit fotbalist „cu firmă”. Pentru că, din punctul de vedere al companiilor, una e să-ţi asociezi imaginea cu o vedetă multinaţională şi alta cu un jucător mediocru, al cărui nume nu spune mare lucru.
În România, se pare că nu funcţionează regula asta, iar decizia selecţionerului Răzvan Lucescu de nu-l mai convoca la echipa naţională pe Adrian Mutu nu pune în pericol niciunul dintre contractele încheiate între Federaţia Română de Fotbal şi sponsorii săi. Fie că la „Casa Fotbalului” au existat negociatori buni, fie că firmele n-au ştiut să-şi impună punctul de vedere, cert e că antrenorul „tricolorilor” are mână liberă în alcătuirea echipei.
Există şi o excepţie. Constantin Stroe, vicepreşedintele Consiliului de Administraţie al companiei de automobile Dacia, nu crede că selecţionerul Răzvan Lucescu face bine renunţând la „Briliant”.
„Compania Dacia nu este afectată în niciun fel de decizia lui Răzvan Lucescu de a nu-l mai convoca pe Adrian Mutu la echipa naţională. Ca o opinie personală însă, nu sunt de acord cu această hotărâre. Îl cunosc pe Adi de când era c