Expirarea contractelor de inchiriere a spatiilor comerciale intr-un mall poate fi "o gura de aer" pentru brandurile care nu au inregistrat vanzarile prognozate si care pot renunta la magazin, o alternativa de a schimba pozitia cu un alt retailer a carui chirie este mai redusa sau optiunea de a pastra locul, mai ales daca este central si genereaza cel mai mare trafic.
In centrul comercial Plaza Romania, daca faci o plimbare de 15 minute pe coridoarele mallului nu iti ajung degetele de la o mana sa numeri spatiile goale, acoperite cu bannere pe care scrie mare "Aici se va muta in curand Jack & Jones", Pieces sau Vero Moda, iar lista poate continua, in functie de etajul la care te afli.
Au trecut cinci ani de la deschiderea Plaza Romania, cand marile branduri, fie ca erau autohtone, fie ca intrasera de curand la nivel local anticipand potentialul mare al pietei, au semnat contracte de inchiriere a unui spatiu comercial in cel de-al doilea mall deschis in Capitala. Astazi, contractele au expirat.
Aduc branduri internationale
"Incercam sa schimbam mixul de magazine in functie de cerintele clientilor. In general ne este data aceasta ocazie o data la cinci ani, aceasta fiind in general perioada pe care incheiem contractele de inchiriere. Plaza Romania este un centru comercial care s-a inchiriat in perioada 2002-2004, cand interesul pentru piata de retail din Romania era scazut, iar numarul de branduri internationale aproape inexistent", a declarat pentru ZF Radu Tanasescu, COO al companiei Anchor Grup, care insa nu a dat detalii in legatura cu numarul magazinelor care se afla in acest moment in renovare.
Primul mare brand intrat anul acesta in Plaza Romania a fost Gap, la jumatatea acestui an grecii de la Marinopoulos alegand o suprafata de 700 de metri patrati pe care pana atunci o operase un magazin No. 36 al companiei J&R Enterprises