După ce traficul greu a fost interzis pe podul de lemn din zona de sud a Ploieştiului, camioanele de mare tonaj circulă acum pe singurul pasaj rutier care asigură ieşirea din oraş spre Bucureşti, în ciuda restricţiilor rutiere. Sursa: Marius Nica
Atenţie, cad bucăţi din pod! Efectele nu au întârziat să apară: marţi seară mai multe bucăţi de beton desprinse din podul de la Gara de Sud au avariat uşor o maşină.
Incidentul i-a speriat pe şoferii care parcau de regulă sub această pasarelă, a cărei lungime este de aproximativ un kilometru. “Eu stau în blocul de la piciorul podului şi obişnuiam să-mi parchez maşina lângă vecinul care a păţit necazul. N-aş vrea să fiu în pielea lui când va vedea ce s-a întâmplat”, spune Traian Jipa, care locuieşte în cartierul Bariera Bucureşti.
În schimb, reprezentanţii Inspectoratului Teritorial în Construcţii (ITC) Prahova susţin că traficul greu nu a afectat structura de rezistenţă a podului.
„Pe acolo pot trece şi tancuri. Pasajul respectiv e proiectat să reziste la 200% din capacitatea normală. Are o garanţie de 30 de ani la partea de rezistenţă”, a declarat inginerul Iulian Georgescu, cel care a coordonat din partea ITC Prahova lucrările de consolidare încheiate în 2004.
De partea cealaltă, autorităţile locale promit amenzi. “La nivelul municipaliăţii s-a format o comisie de circulaţie pentru supravegherea traficului greu, iar luna trecută s-au dat 30 de amenzi”, a declarat Carmen Gheorghe, directorul Poliţiei Comunitare Ploieşti.
Dacă podul de la Gara de Sud ar fi închis circulaţiei, şoferii care ar dori să meargă spre Bucureşti ar trebui să facă un ocol de zece kilometri, pe centura de vest a Ploieştiului.