Discursul electoral la TV este limitat la conflictul dintre candidati, in special la posturile de stiri Antena 3 si Realitatea TV, in timp ce temele de program ale competitorilor lipsesc cu desavarsire din emisiunile de stiri si dezbateri electorale la principalele posturi TV. "Lipsesc temele de program in campanie. Discursul electoral este limitat la conflictul dintre candidati. Asta se vede. Nu stim ce vor sa faca daca vor fi presedinti. Stim ca acum se cearta", a spus miercuri Mircea Toma, presedintele ActiveWatch - AMP, la o dezbatere pe marginea rezultatelor unei analize interimare realizata de organizatie pe marginea programelor TV dedicate campaniei electorale, in prima saptamana de campanie.
HotNews.ro a prezentat, luni, o parte dintre concluziile acestei analize.
Rezultatele analizei ActiveWatch - AMP, pe scurt:
Din 600 de stiri analizate, peste 10% au fost dedicate campaniei electorale pentru alegerea presedintelui. Distributia pe posturi: Antena 3 - 28 de stiri, Realitatea TV - 18 stiri, TVR1 - 6 stiri, Antena 1 - 5 stiri, Prima TV - 3 stiri, Pro TV - 2 stiri; Televiziunile private si postul public au alocat un spatiu redus debutului campaniei electorale; Din cei 12 candidati inscrisi oficial in cursa pentru Cotroceni, televiziunile ii prezinta cu prioritate pe Traian Basescu, Mircea Geoana, Crin Antonescu si Sorin Oprescu. Restul au avut sub 10 aparitii. Traian Basescu a fost cel mai vizibil candidat, dar si cel mai criticat de catre jurnalisti si rivalii politici. A fost cel mai criticat în jurnalele Antena 3, Realitatea TV si Antena 1, si tinta unor atacuri din partea competitorilor in 19 dintre aparitii. Mircea Geoana a fost tinta atacurilor doar in doua aparitii. Jurnalistii au redat, cu precadere, atacuri si/sau declaratii conflictuale intre actorii politici asociati cu campania pentru alegerile prezidentiale. "Emisiunile