Din 2010, locul pensionarilor care ocupă scaunul de preşedinte al asociaţiilor de locatari va fi luat de specialişti în domeniul administrării şi managementul imobilelor.
Monopolul deţinut de asociaţiile de proprietari şi locatari pe piaţa serviciilor de administrare imobile din Craiova va lua sfârşit. Agenţiile imobiliare au găsit o modalitate de a-şi menţine activitatea: acestea vor oferi din 2010 servicii profesionale de administrare a imobilelor. Prin urmare, în locul asociaţiilor de locatari, de activitatea administrativă a unui condominiu se va ocupa o agenţie. În Bucureşti, această practică există deja. Contra cost, agenţiile oferă locatarilor servicii curente precum ridicarea de la furnizori a facturilor, afişarea listelor de întreţinere, plata facturilor aferente locuinţei, prezentarea documentelor bancare şi depunerea acestora la bancă, servicii juridice şi contabilitate. Agenţiile imobiliare vizează locuinţele noi din ansamblurile rezidenţiale, dar şi pe cele deja afiliate unor asociaţii de proprietari şi locatari.
Administratori noi
Agenţiile imobiliare din Craiova şi-au propus să ofere locatarilor numeroase servicii. „Începând cu 2010 avem în proiect derularea activităţii de administrare a imobilelor, pe care în prezent o desfăşoară o asociaţie. Ne propunem să oferim locatarilor chiar mai mult decât atât. În cazul în care aceştia au nevoie de un instalator, de un electrician, sperăm să-i putem ajuta cu un specialist în domeniu. În Craiova există clădiri noi, care, din lipsa unui administrator, au probleme cu furnizorii. Mai greu va fi cu vechile asociaţii, dar locatarii sunt cei care decid, în funcţie de calitatea serviciilor. Nu putem vorbi încă de preţuri pentru că trebuie evaluate costurile“, a spus Cristian Clenciu, reprezentantul unei agenţii imobiliare. Acesta susţine că are deja în vizor patru blocuri de a că