Contextul economic va ramane dificil si in perioada urmatoare, spune Liliana Solomon, directorul executiv al Vodafone Romania.
Vanzarile de telefoane mobile de pe piata locala au scazut, iar dintre terminalele vandute cea mai mare pondere au avut-o modelele low-cost, consumatorii si companiile fiind afectate de recesiunea si deprecierea leului in fata euro, spune Liliana Solomon, directorul executiv al Vodafone Romania, al doilea jucator de pe piata locala telecom.
"La nivel global, numarul de telefoane noi vandute in acest an a fost mai mic decat anul trecut. Aceasta tendinta s-a manifestat si pe piata romaneasca, unde, in plus, s-a produs si o polarizare a vanzarilor catre segmentul telefoanelor ieftine, pe fondul deprecierii leului si al crizei economice", a declarat pentru ZF Liliana Solomon.
"In ansamblu, segmentul modelelor smartphone este in crestere, insa aceasta tendinta nu este suficient de puternica pentru a compensa cerintele pietei pentru telefoanele foarte accesibile."
Aceste tendinte se reflecta in veniturile Vodafone din vanzarea de telefoane mobile si alte echipamente, care au fost in perioada aprilie-septembrie de 14 mil. euro, fata de 28,5 mil. euro in aceeasi perioada a anului trecut. "Modul in care Vodafone contabilizeaza vanzarea de echipamente este diferit de cel al altor operatori. La Vodafone, se inregistreaza pretul net de vanzare al telefonului, dupa subventie, nu cel brut. Aceasta face ca cifra raportata din vanzarea echipamentelor sa fie mai mica decat cifrele altor competitori si ca veniturile de servicii sa aiba o pondere mai mare, raportate la veniturile totale" , a spus Liliana Solomon.
Piata locala de telefoane mobile a fost estimata la mai mult de 4 milioane de unitati in 2008.
Consumul s-a redus la nivelul intregii piete
In ceea ce priveste evolutia veniturilor in perioada aprili