Anul 2009 se apropie de sfârşit şi părerile sunt unanime în ceea ce-l priveşte: a fost un an al crizei pe toate planurile, inclusiv în televiziune.
1 /.
Pe sticlă au existat suişuri şi coborâşuri, printre acestea aflându-se atât plecarea intempestivă a Mihaelei Rădulescu, dar şi ascensiunea fulminantă a reşiţenilor Răzvan şi Dani. În plus, relansarea în noul sezon a unor emisiuni la alte posturi decât cele care le-au consacrat au adus "gazdelor" câştiguri considerabile din publicitate.
Potrivit paginagemedia.ro care, împreună cu Next Advertising, a realizat "Topul emisiunilor prezentate de vedete", pentru 2009, grupul Divertis a adus trustului Pro, prin cele două emisiuni, "Divertis Mall" şi "Divertis Mall şi prietenii", cu 400.000 de euro mai mult din reclame.
Deşi i-a pierdut pe "divertişi", trustul Intact nu se poate plânge, deoarece Mircea Badea şi emisiunea lui "În gura presei", difuzată pe Antena 3 şi în reluare, dimineaţa, pe Antena 1, a înregistrat o creştere considerabilă a încasărilor din publicitate de la 900.000 de euro la peste 1,3 milioane de euro.
Cine se scoală de dimineaţă...
Potrivit aceleiaşi surse, au existat şi noi intrări în top, una dintre cele mai în forţă fiind 'Neaţa cu Răzvan şi Dani, de la Antena1. Cei doi realizatori au reuşit să se propulseze direct pe locul patru, cu încasări din publicitate de două milioane de euro. În frunte rămân, însă, din punct de vedere al încasărilor din publicitate la o singură emisiune, "cârcotaşii" "Şerban Huidu şi Mihai Găinuşă. Emisiunea lor săptămânală, "Cronica Cârcotaşilor", a adus, la fiecare difuzare, câte 38.000 de euro.
Deşi s-a menţinut pe o poziţie fruntaşă, locul al treilea în clasament, "Ştirile ProTv" prezentate de Andreea Esca au înregistrat în perioada ianuarie-septembrie 2009 cu jumătate mai puţine încasări din