Deşi are doar 31 de ani, Alexandru Cotolan a încercat până acum o serie de businessuri pe care le-a abandonat atunci când acestea au devenit neprofitabile sau când a simţit că nu mai sunt atrăgătoare pentru el. În facultate şi-a deschis o firmă de organizare evenimente, apoi a importat maşini second hand, după care a investit în imobiliare. Între timp a mai deschis şi câteva magazine de bijuterii Meli Melo pe litoral.
După ce testat mai multe pieţe, în anul 2006, Cotolan s-a gândit să se oprească la una şi bună: cea a produselor de îngrijire profesională a părului. S-a asociat cu un prieten care lucrase înainte la Wella România şi s-au gândit să importe brandul olandez Keune, unul dintre cel mai cunoscute nume de pe piaţa mondială a produselor de profil.
A mirosit businessul, cu toate că nu ştia absolut nimic despre îngrijirea părului. „Eu ştiam doar trei nuanţe de păr: blond, şaten şi negru. Acum ştiu că sunt 85 de culori permanente, 45 semipermanente şi o multitudine de nuanţatoare şi de produse“, spune Cotolan, care este inginer constructor de profesie.
Pe olandezii de la Keune nu-i cunoştea, însă. „Am trimis zeci de mailuri cu scrisoarea de intrenţie la toate combinaţiile de adrese care mi-au venit în cap şi care aveau terminaţia keune.com. Ne-a răspuns chiar patronul, iar în zece zile eram la ei, în Olanda“, povesteşte managerul. Investiţia iniţială s-a ridicat la 50.000 de euro, bani pe care i-a folosit în crearea stocului de marfă şi în achiziţia de maşini pentru distibuţie. Cel mai greu spune că i-a fost să explice clienţilor ce înseamnă Keune, acesta nefiind foarte cunoscut în România la vremea respectivă.
Este loc pentru toată lumea
În prezent, produsele Keune sunt vândute în 800 de saloane din toată ţara. Principalii competitori sunt L’Oreal, Londa şi Wella Professional. „Mai este loc