După ce a vândut autoturisme rulate şi a făcut bani din imobiliare, Alexandru Cotolan, administratorul Keune România, se extinde masiv pe piaţa produselor de îngrijire a părului. În 2006, când a adus brandul Keune în România, Cotolan ştia doar trei nuanţe de păr: blond, negru şi şaten. Acum el vinde vopseluri şi şampoane de peste un milion de euro pe an. Deşi are doar 31 de ani, Alexandru Cotolan a încercat până acum o serie de businessuri pe care le-a abandonat atunci când acestea au devenit neprofitabile sau când a simţit că nu mai sunt atrăgătoare pentru el. În facultate şi-a deschis o firmă de organizare evenimente, apoi a importat maşini second hand, după care a investit în imobiliare. Între timp a mai deschis şi câteva magazine de bijuterii Meli Melo pe litoral.
După ce testat mai multe pieţe, în anul 2006, Cotolan s-a gândit să se oprească la una şi bună: cea a produselor de îngrijire profesională a părului. S-a asociat cu un prieten care lucrase înainte la Wella România şi s-au gândit să importe brandul olandez Keune, unul dintre cel mai cunoscute nume de pe piaţa mondială a produselor de profil.
A mirosit businessul, cu toate că nu ştia absolut nimic despre îngrijirea părului. „Eu ştiam doar trei nuanţe de păr: blond, şaten şi negru. Acum ştiu că sunt 85 de culori permanente, 45 semipermanente şi o multitudine de nuanţatoare şi de produse“, spune Cotolan, care este inginer constructor de profesie.
Pe olandezii de la Keune nu-i cunoştea, însă. „Am trimis zeci de mailuri cu scrisoarea de intrenţie la toate combinaţiile de adrese care mi-au venit în cap şi care aveau terminaţia keune.com. Ne-a răspuns chiar patronul, iar în zece zile eram la ei, în Olanda“, povesteşte managerul. Investiţia iniţială s-a ridicat la 50.000 de euro, bani pe care i-a folosit în crearea stocului de marfă şi în achiziţia de maşini pentru disti