Campania demarată de ANAT prin care s-a urmărit identificarea locurilor de interes turistic deficitare la capitolul toalete publice a condus la impunerea în proiectul noii Legi a turismului a obligaţiei administraţiilor locale de a înfiinţa grupuri sanitare acolo unde nu sunt şi de a le întreţine pe cele deja existente. Campania „Toaleta”, demarată în luna mai, şi-a atins obiectivul prin faptul că problema instalării şi întreţinerii grupurilor sanitare a
Campania demarată de ANAT prin care s-a urmărit identificarea locurilor de interes turistic deficitare la capitolul toalete publice a condus la impunerea în proiectul noii Legi a turismului a obligaţiei administraţiilor locale de a înfiinţa grupuri sanitare acolo unde nu sunt şi de a le întreţine pe cele deja existente.
Campania „Toaleta”, demarată în luna mai, şi-a atins obiectivul prin faptul că problema instalării şi întreţinerii grupurilor sanitare a fost legiferată, fiind specificată în proiectul noii Legi a Turismului, aflată în dezbaterie publică, se arată într-un comunicat al Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT).
Astfel, în lege li se impune consiliilor judeţene şi/sau locale şi/sau primăriilor pe a căror rază administrativ-teritorială se află obiective turistice „obligatia de a asigura înfiinţarea/întreţinerea şi funcţionarea grupurilor sanitare în număr corespunzător, în funcţie de fluxul turistic specific şi în condiţii de igienă conform cu legislaţia în vigoare”, potrivit proiectului de lege.
Dacă obiectivele turistice sunt în grija unor operatori economici, atunci autorităţile trebuie să le impună acestora aceste obligaţii.
Potrivit purtătorului de cuvânt al ANAT, Traian Bădulescu, pe parcursul campaniei au fost indentificate locuri unde nu existau toalete sau erau insalubre chiar şi în zone dezvoltate din punct de vedere turistic.
„În Bucovina şi Maramur