Doar Antena 3 şi Realitatea TV acordă importanţă campaniei electorale în grila lor de programe, restul televiziunilor comerciale şi cele publice ignorând subiectul, reiese din ultimul studiu Active Watch. Traian Băsescu este cel mai vizibil şi cel mai criticat dintre candidaţi. Şefii de campanie se plâng, însă, că televiziunile îi şantajează şi le semnarea unor contracte de publicitate în schimbul difuzării de ştiri. În perioada 23–29 octo
Doar Antena 3 şi Realitatea TV acordă importanţă campaniei electorale în grila lor de programe, restul televiziunilor comerciale şi cele publice ignorând subiectul, reiese din ultimul studiu Active Watch. Traian Băsescu este cel mai vizibil şi cel mai criticat dintre candidaţi. Şefii de campanie se plâng, însă, că televiziunile îi şantajează şi le semnarea unor contracte de publicitate în schimbul difuzării de ştiri.
În perioada 23–29 octombrie, ActiveWatch a analizat principalele ediţii de ştiri difuzate de posturile Antena 1, Antena 3, Prima TV, Pro TV, Realitatea TV şi TVR 1. În acelaşi interval, au fost urmărite şi analizate principalele emisiuni de dezbatere cu caracter electoral difuzate de posturile Antena 3 („Ştirea Zilei”), Realitatea TV („Ora de foc”) şi TVR 1 („Tu decizi pentru România”).
În urma unei analize preliminarii a modului în care se reflectă campania electorală în media, reies două tendinţe majore:
- Antena 3 şi Realitatea Tv sunt singurele posturi de televiziune care acordă importanţă canditaţilor la preşedinţie, celelalte posturi comerciale, alături de televiziunea publică, având o atitudine apatică faţă de subiect. În prima săptămână de campanie, Antena 3 a prezentat 28 de ştiri legate de acest subiect, Realiatea TV 18, iar celelalte posturi au acoperit la un nivel neglijabil subiectul.
- Din cei 12 candidaţi înscrişi oficial în cursă, Traian Băsescu, Mircea Geaoană, Crin Ant