În 2009 s-a înregistrat cel mai mic consum de cultură din ultimii 5 ani din România, conform Barometrului Cultural pe 2009. Vânzările din muzică a scăzut cel mai dramatic, cu 33%. Cele mai afectate au fost însă călătoriile şi activităţile recreative, care sunt ultimele ca prioritate la împărţirea bugetelor casnice. Faţă de 2008, vizitarea muzeelor şi expoziţiilor a scăzut cu 20%, înregistrând cea mai mică valoare din ultimii 5 ani. În 2009, oamenii nu au mai fost
În 2009 s-a înregistrat cel mai mic consum de cultură din ultimii 5 ani din România, conform Barometrului Cultural pe 2009. Vânzările din muzică a scăzut cel mai dramatic, cu 33%. Cele mai afectate au fost însă călătoriile şi activităţile recreative, care sunt ultimele ca prioritate la împărţirea bugetelor casnice.
Faţă de 2008, vizitarea muzeelor şi expoziţiilor a scăzut cu 20%, înregistrând cea mai mică valoare din ultimii 5 ani. În 2009, oamenii nu au mai fost dipuşi să investească în activităţi şi produse culturale, înregistrându-se cel mai scăzut nivel de interes din ultimii 5 ani.
Deşi în continuare multe spectacole se joacă cu casa închisă, teatrele sunt cu 15% mai goale decât în 2008 iar muzeele au înregistrat cei mai puţini vizitatori din ultimii 5 ani (o scădere de 20% faţă de 2008). Frecventarea spectacolelor de cinema a scăzut cu 17 % faţă de anul trecut, explicată prin tendinţa de economisire. Însă cel mai puternic au scăzut în 2009 petrecerea timpului liber în călătorii, activităţile de îngrijire corporală şi vizitarea muzeelor.
Ascultăm mai puţină muzică
Dacă în 2008 45% dintre cei intervievaţi au declarat că nu cumpără cărţi, în 2009 procentul a crescut la 52%, o tendinţă care se reflectă şi mai accentuat în consumul de muzică, în scădere cu 33% faţă de anul trecut şi de film, în timp ce consumul de film a scăzut cu 18 procente. „O explicaţie pentru această scă