România este foarte puţin cunoscută în lume prin simbolurile sale, arată un studiu al FutureBrand, care clasează ţara noastră pe locul 81 din 102 state. "Profilul ţării este dificil de identificat. Oamenii din diferite părţi ale lumii ştiu foarte puţine despre România", se arată în raport, care poziţionează în Top 5 Statele Unite, Canada, Australia, Noua Zeelandă şi Franţa. Sursa: Sabin Dorohoi
1 /.
Capitolele la care România are parte de o recunoaştere medie sunt mediul natural, istoria, tehnologia de top, puterea de cumpărare şi standardul de viaţă.
"Brandul are un imens potenţial, iar el nu se limitează doar la turism. Acesta are un rol esenţial în atragerea de investitori şi stimularea comerţului. În contextul crizei economice, nevoia de a maximiza oportunităţile şi de a dobândi o identitate puternică este una critică", spune Rina Plapler, director executiv al FutureBrand.
Balcanii, o bijuterie ascunsă
În general, pasionaţii de aventură caută destinaţii în care turismul nu a devenit unul de masă. Dacă fostele staruri ale acestor activităţi (Croaţia şi Thailanda) şi-au dezvoltat deja o industrie turistică cu milioane de clienţi din întreaga lume, câteva destinaţii le-au luat locul în mintea aventurierilor.
FutureBrand arată că "noile destinaţii originale" sunt Balcanii, Azerbaidjan şi Ghana.
Croaţia, printre vedetele în devenire
În ceea ce priveşte turismul, un grup de ţări este deja în fruntea preferinţelor. Vorbim de Australia, Noua Zeelandă, Europa de Sud şi de Vest, America de Nord şi Centrală, nordul Africii şi câteva state din Asia de sud-est.
Totuşi, sunt câteva ţări care pot avea parte de o creştere spectaculoasă a numărului de turişti în următorii cinci ani. Printre acestea, FutureBrand aminteşte destinaţii ca India, China, Vietnam, Emiratele Arabe